.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پیوند دست قطع شده نوجوان پس از 20 ساعت

به همت تيم جراحي بيمارستان حضرت فاطمه (س) وابسته به دانشگاه علوم پزشکي ايران، دست قطع شده نوجوان گرگاني پس از گذشت 20 ساعت از زمان قطع عضو با موفقيت پيوند زده شد.

دکتر « محمدجواد فاطمي » رييس بيمارستان حضرت فاطمه (س) و مسوول اين تيم جراحي در گفت وگو با خبرنگار ايسنا ، در خصوص اين عمل جراحي نادر گفت: روز دوشنبه 12 شهريور، پسربچه 13 ساله گرگاني که دست وي در هنگام کمک به پدرش با دستگاه نجاري قطع شده بود، به بيمارستان حضرت فاطمه (س) منتقل شد.

دکتر فاطمي ادامه داد: پس از انتقال اين نوجوان از استان گلستان به تهران و مراجعات مکرر وي به بيمارستان‌هاي مختلف به دليل عدم توانايي پرداخت هزينه‌هاي سنگين عمل توسط خانواده بيمار و عدم پذيرش بيمارستان‌ها نهايتا اين پسربچه 13 ساله به بيمارستان حضرت فاطمه (س) انتقال داده شد.

رييس اين تيم جراحي با اشاره به اين که زمان طلايي براي انجام پيوند موفق حدود 6 ساعت است؛ افزود: زماني که بيمار به اين بيمارستان انتقال پيدا کرد، 20ساعت از زمان قطع عضو او مي‌گذشت که تيم جراحي اين بيمارستان توانست طي يک عمل جراحي نادر که حدود 7 ساعت به طول انجاميد، موفق به پيوند دست اين بيمار شود.

دکتر فاطمي ادامه داد: در حال حاضر کليه اجزاء دست اين نوجوان پيوند شده و برخي از تاندون‌هاي وي در مرحله ثانويه پيوند مي‌شود.

وي مدت بهبودي اين بيمار را 6 ماه اعلام کرده و با اشاره به اهميت انتقال عضو قطع شده در شرايط استاندارد جهت موفقيت يک عمل پيوند تصريح کرد: در صورتي که عضو قطع شده در زمان مناسب و در شرايط استاندارد به بيمارستان انتقال يابد، آسيبي به عضو نرسيده و پيوند نيز با موفقيت انجام خواهد شد.

دکتر فاطمي فوق تخصص جراحي ترميمي و پلاستيک در خصوص شرايط استاندارد جهت انتقال عضو قطع شده، گفت: عضو قطع شده بايد داخل گازي که با سرم نمکي خيس شده است قرار گرفته و سپس داخل يک کيسه نايلوني قرار داده شود. درب کيسه نايلوني نيز بايد بسته شده و داخل آب يخ شناور باشد.

وي قراردادن عضو قطع شده را داخل سرم نمکي گرم يا بدون کيسه نايلوني، همچنين تماس مستقيم بر روي يخ را باعث صدمه به عضو دانسته و بر انتقال صحيح عضو قطع شده به بيمارستان تاکيد ورزيد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.034 seconds.